METHOD ACTIVATION END DATE IN THE PAST. DIRECTION:RE
Abstract and keywords
Abstract (English):
Within the theoretic approach the paper reveals the prospects of domestic tourism development based on the utility of Internet technologies. Described are the main advantages of domestic tourism for the government and the tourists themselves. Various data on preferences of Russian tourists is provided. Further the author compares the share of the RF citizens, who have undertaken domestic tourist trips, against the correspondent average indicator for the European countries. The share of tourism in the DGP of the RF is analyzed against the correspondent indicator for the leading tourist countries of the world. Also considered are the main sources of information, used by European and Russian tourists to decide on a tourist trip. The purposes of using Internet resources, when organizing a tourist trip around Russia, are outlined.

Keywords:
tourism, domestic tourism, consumers’ preferences, Internet technologies.
Text

Введение

Туризм является неотъемлемой частью жизни общества, без которой не может себя мыслить современный человек. Cегодня, в динамично изменяющемся мире, в условиях санкций, направленных против России, политической нестабильности и скачков на валютных рынках, актуальным и своевременным будет развитие отечественного рынка туристических услуг для внутреннего потребителя. 

Теоретические и практические аспекты развития внутреннего туризма рассмотрены в трудах ряда авторов: А.В. Бабкина, А.Б. Косолапова, М.Д. Сущинской, Н.А. Седовой и др.

Целью статьи является теоретическое изучение перспектив развития внутреннего туризма в России на основе интернет-технологий.

Туризм в последнее десятилетие стал важной частью экономики государства и неотъемлемой составляющей жизни многих людей. Основными преимуществами внутреннего туризма для потребителя является отсутствие языкового барьера при путешествии внутри страны, нет необходимости оформления разрешительных документов на въезд, более дешевые транспортные услуги перевозчиков внутри страны, нахождение в правовом поле своего государства, отсутствие риска изменения цены тура и предоставляемых услуг в связи с валютными колебаниями.

Преимущества для государства в развитии внутреннего туризма заключаются в поддержке и развитии отечественного туристического бизнеса, создании новых рабочих мест непосредственно в туристической отрасли, а также смежных отраслях экономики, увеличении доли туристического сектора в структуре ВВП государства, противодействии оттоку капитала из страны.

References

1. Rol´ Interneta v razvitii vnutrennego i v"ezdnogo turizma v Rossii [Role of the Internet in the development of domestic tourism in Russia]. PWC. March 2015 Available at: http://raec.ru/analytics/detail.php?ID=4221 (in Russian)

2. Flash Eurobarometer 392 Preferences of Europeans towards tourism. European Union. 2014. DOI:https://doi.org/10.2769/12757 Available at: http://ec.europa.eu/public_opinion/flash/fl_392_en.pdf

3. Travel & Tourism Economic impact 2014. WTTC. Available at: http://www.wttc.org/research/economic-research/economic-impact-analysis/

4. Onlajn-turizm na vzlete. Kak vospol´zovat´sya momentom? [Online tourism is on the rise. How to take a moment?] Available at: http://www.forbes.ru/svoi-biznes-column/startapy/80849-onlain-turizm-na-vzlete-kak-pobedit-na-etomrynke (Accessed 12 September 2015).

5. Europe digital future in focus 2013. comScore, Inc. March 2013. Available at: http://www.marketingfacts.nl/images/uploads/2013_europe_digital_future_in_focus.pdf

6. The Impact of Online Content on European Tourism. Oxford Economics. November 2013. Available at: http://www.oxfordeconomics.com/my-oxford/projects/246666

7. Bol´shinstvu rossiyan turagentstva ne nuzhny [Most Russians do not need travel agents]. Available at: http://russiantourism.ru/news/news_3600.html (Accessed 12 September 2015).

Login or Create
* Forgot password?