Moskva, Russian Federation
Investigations carried out at the Department of the theory of management, are the development of theoretical works previously performed by teachers of the Department. The grant received by the Department from the Ministry of education, facilitated the preparation and production of tutorial, workshop and collection of tables and diagrams on the subject “Organizational behavior”. In the development of this area was prepared and released an updated textbook on discipline “The theory of organization and organizational behavior”. All this caused the necessity of modernization of the theoretical-methodological support the development of competences, taught by the Department of educational basis, the contents of which is presented by this article.
theoretical and methodological support, organizational behavior, virtual organization, reputation, corporate social responsibility.
Современные изменения в окружающей среде, глобализация экономики, внедрение второго поколения информационных технологий, управление качеством с ориентацией на потребителя, признание существующего многообразия интересов работников и устойчивое стремление менеджеров к управлению ими привели к изменению парадигмы управления. Новый подход состоит в признании первенства личности в организации, ее знаний, навыков для эффективной деятельности.
Индивид, пришедший на работу в организацию, принимает ряд ограничений своего поведения в ней, диктуемых регламентом, нормами этой организации, корпоративным кодексом поведения. В XX в. работодатель заключал с работником моральный контракт, в соответствии с которым в обмен на лояльность к организации и готовность выполнять предусмотренные инструкциями положения работник получал гарантии занятости, карьерного роста, материального вознаграждения.
1. Kozlova O.V., Rumyantseva Z.P. Intensifikatsiya upravleniya proizvodstvom [Intensification of production management]. Moscow, Ekonomika Publ., 1984.
2. Gromova O.N., Nikonenko A.G. Povedenie virtual’noy organizatsii [The behavior of the virtual organization]. Moscow, GUU Publ., 2007.
3. Gromova O.N., Shala E.A. Upravlenie reputatsiey virtual’noy organizatsii v sfere gosudarstvennogo upravleniya [The virtual organization reputation management in public administration]. Moscow, GUU Publ., 2014.
4. Gromova O.N. Korporativnaya sotsial’naya otvetstvennost’ [Corporate social responsibility]. Moscow, GUU Publ., 2015
5. Latfullin G.R., Gromova O.N. Organizatsionnoe povedenie v tablitsakh i skhemakh [Organizational Behavior in tables and charts]. Mоscоw, Ayris-Press Publ., 2002.
6. Latfullin G.R., Gromova O.N. Organizatsionnoe povedenie: Praktikum [Organizational Behavior: A practical work]. St. Petersburg, Piter Publ., 2006.
7. Latfullin G.R., Gromov O.N. Organizatsionnoe povedenie [Organizational behavior]. St. Petersburg, Piter Publ., 2010.\
8. Lyalin A.M., Rumyantseva Z.P. Teoriya i iskusstvo upravleniya [Theory and art of management]. Moscow, GUU Publ., 2009.
9. Lyalin A.M. Teoriya menedzhmenta [Management Theory]. St. Petersburg, Piter Publ., 2010.
10. Latfullin G.R., Gromova O.N., Raychenko A.V. Teoriya organizatsii i organizatsionnoe povedenie [The theory of organization and organizational behavior]. Mоscоw, Yurayt Publ., 2014.