FEATURES OF COMPETITIVENESS CALCULATION OF SERVICES DRAWING ON THE EXAMPLE OF "AEROFLOT"
Rubrics: MARKETING
Abstract and keywords
Abstract (English):
In the article there are results of research of modern problems, which are devoted to an assessment and ways of increasing of competitiveness of services of air carriers, for instance, - the leader of the branch - JSC «Aeroflot». The author found out effective ways for competitiveness improvement aimed to increase demand for this type of service in the conditions of modern Russian economy. The complex and complete mechanism of understanding of problems is created. These problems are closely connected with the analysis of competitiveness which use allows the enterprise to reach effective results in realization of goods/services. It also gives the enterprise an opportunity to use effective methods in practice.

Keywords:
competitiveness, market, air services, efficiency, enterprise.
Text

Успешность функционирования любой организации зависит от уровня конкурентоспособности ее продукции/услуги.

Продукция/услуга может быть признана конкурентоспособной, если она обладает различными по своей природе свойствами, которые не уступают таким же свойствам реализованного товара/услуги-конкурента в условиях конкретного рынка [8, с. 238].

Выбор потребителя всегда направлен на товар/услугу, которые в наилучшей степени удовлетворят его потребности. Соответствующие параметры товара/услуги позволяют вызвать интерес у покупателя, если они соответствуют запросам данного потребителя [10, с. 27].

Конкурентоспособность товара/услуги включает в себя три параметра. Первый жестко связан с изделием как таковым и в значительной мере сводится к качеству. Второй связан как с экономикой создания сбыта и сервиса товара, так и с экономическими возможностями и ограничениями потребителя. Наконец третий отражает все то, что может быть приятно или неприятно потребителю как покупателю, как человеку, как члену той или иной социальной группы и т.д. [11, с. 23].

References

1. The official website of JSC "Aeroflot". Available at: https://www.aeroflot.ru/cms/

2. Baurina S.B. Tools and techniques of lean production. Scientific and practical journal «Bulletin of the AXOR». 2012, I. 4(24), p. 238-240 (in Russian)

3. Ivanova E.V. Assessment of competitiveness of the enterprise. Proc. The Manual. Moscow, Phoenix Publ., 2012. 298 p.

4. Philip Kotler. Principles of marketing. Short course.: TRANS. Moscow, LLC "I. D. Williams" Publ., 2011. 496 р. (in Russian)

5. Kruglik V.M. competitiveness of the enterprise (firm). Moscow, INFRA-M Publ., 2013. 645 p.

6. Lifits I.M. The Competitiveness of goods and services. Moscow, Yurait Publ., 2013. 254 p. (in Russian)

7. Morgunova E.P. Competitiveness: theoretical and practical aspects. LAMBERT Academic Pablishing, Hamburg, 2014 (in Russian)

8. Pozdnyakov V.Y., Morgunova E.P., Tabacon A.S. Economics of the firm. Organization of after-sales service of products. Moscow, INFRA-M Publ., 2010.

Login or Create
* Forgot password?