IMPLEMENTATION MODELS FOR CONTINUOUS COURSE IN INFORMATICS AT SCHOOL
Abstract and keywords
Abstract (English):
The paper considers three models of teaching the course in Informatics at school within the framework of tasks, set up by the Federal State Educational Standard, and with due regard to the current process of shaping IT-enabled educational environment at schools.

Keywords:
Informatics, IT-enabled learning activities, Informatics curriculum structure and content.
Text

Правительством Российской Федерации от 1 ноября 2013 г. № 2036-р утверждена Стратегия развития отрасли информационных технологий в Российской Федерации на 2014–2020 гг. и на перспективу до 2025 г.

В ней поставлены определенные задачи и перед школой.

  1. В Российской Федерации образование может быть получено в организациях, осуществляющих образовательную деятельность, или вне таких организаций, в том числе в форме семейного образования, самообразования (Ст. 19. Формы обучения).
  2. Экстерные лица, которые зачислены в организацию, осуществляющую образовательную деятельность, с целью прохождения промежуточной и (или) государственной (итоговой) аттестации по основной образовательной программе (Ст. 33. Обучающиеся).
  3. Обучение по индивидуальному учебному плану, в том числе на ускоренный курс обучения, в пределах осваиваемой образовательной программы (Ст. 34. Основные права и меры социальной поддержки обучающихся).
References

1. Mogilev A.V., Mogileva V.N., Tsvetkova M.S. Informatika. Programma dlya nachal’noy shkoly: 3-4 klassy [Computer Science. Program for primary school: grades 3-4]. Moscow, BINOM. Laboratoriya znaniy Publ., 2014, 112 p.

2. Matveeva N.V. Tsvetkova M.S. Informatika. Programma dlya nachal’noy shkoly: 2-4 klassy [Computer Science. The program for elementary school 2-4 classes]. Moscow, BINOM. Laboratoriya znaniy Publ., 2013, 133 p.

3. Plaksin M.A., Tsvetkova M.S. Informatika. Programma dlya nachal’noy shkoly: 3-4 klassy [Computer Science. Program for primary school: grades 3-4]. Moscow, BINOM. Laboratoriya znaniy Publ., 2012, 108 p.

4. Tsvetkova M.S., Bogomolova O.B. Informatika. Matematika. Programmy vneurochnoy deyatel’nosti dlya nachal’noy i osnovnoy shkoly: 3-6 klassy [Informatics. Mathematics. Extracurricular activities program for elementary and primary schools: 3-6 classes]. Moscow, BINOM. Laboratoriya znaniy Publ., 2013, 128 p.

5. Tsvetkova M.S., Bogomolova O.B., Samylkina N.N. Informatika. Matematika. Programmy vneurochnoy deyatel’nosti dlya osnovnoy shkoly: 7-9 klassy [Informatics. Mathematics. Extracurricular activities program for primary school: grades 7-9]. Moscow, BINOM. Laboratoriya znaniy Publ., 2013, 200 p.

6. Semakin I.G., Tsvetkova M.S. Informatika. Programma dlya osnovnoy shkoly: 7-9 klassy [Computer Science. Program for primary school: grades 7-9].Moscow, BINOM. Laboratoriya znaniy Publ., 2012, 166 p.

7. Khlobystova I.Yu., Tsvetkova M.S. Informatika. UMK dlya osnovnoy shkoly: 7 - 9 klassy (FGOS) [Computer Science. CMD for primary schools: 7 - 9 classes (GEF)]. Moscow, Moscow, BINOM. Laboratoriya znaniy Publ., 2013, 91 p.

8. Tsvetkova M.S., Khlobystova I.Yu. Informatika. UMK dlya starshey shkoly: 10 - 11 klassy (FGOS) [Computer Science. CMO for high school: 10 - 11 classes (GEF)]. Moscow, BINOM. Laboratoriya znaniy Publ., 2013, 86 p.

9. Tsvetkova M.S., Polezhaeva O.A. Informatika. UMK dlya starshey shkoly: 10 - 11 klassy (FGOS) [Informatics. CMO for high school: 10 - 11 classes (GEF)].Moscow, BINOM. Laboratoriya znaniy Publ., 2013, 114 p.

Login or Create
* Forgot password?