THE ORGANIZATION OF LITERARY CREATIVITY AT LESSONS OF READING AT ELEMENTARY SCHOOL
Abstract and keywords
Abstract (English):
In this article, the following concepts are considered: "method of literary creativity", "literary creativity". The purpose of this method, and types of creative activities for the organization of literary creativity, such as musical drawing, dramatization, creative retelling is traced. Fragments of lessons on the example of the Harmony program which author is O. V. Kubasova "Literary reading" with 1st on the 3rd class are developed.

Keywords:
method of literary creativity, literary creativity, types of creative activities.
Text

УДК 373.01

К ВОПРОСУ ОБ ОРГАНИЗАЦИИ ЛИТЕРАТУРНОГО ТВОРЧЕСТВА НА УРОКАХ  ЧТЕНИЯ В НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЕ

THE ORGANIZATION OF LITERARY CREATIVITY AT LESSONS

OF  READING AT ELEMENTARY SCHOOL

ЛопинаС.О., студент

ФГБОУ ВПО «Оренбургский государственный педагогический университет»

Россия, Оренбург

DOI: 10.12737/10659

 

Аннотация: В данной статье рассмотрены следующие понятия: «метод литературного творчества», «литературное творчество». Прослеживается цель данного метода, а также виды творческой деятельности по организации литературного творчества, такие как музыкальное рисование, драматизация, творческий пересказ. Разработаны фрагменты уроков (1-3 класс) на примере программы «Гармония», автором которой является О.В. Кубасова «Литературное чтение».

Summary: In this article, the following concepts are considered: "method of literary creativity", "literary creativity". The purpose of this method, and types of creative activities for the organization of literary creativity, such as musical drawing, dramatization, creative retelling is traced. Fragments of lessons on the example of the Harmony program which author is O. V. Kubasova "Literary reading" with 1st on the 3rd class are developed.

Ключевые слова: метод литературного творчества, литературное творчество, виды творческой деятельности.  

Keywords: method of literary creativity, literary creativity, types of creative activities.

Основной текст

 

В современной школе на уроках литературного чтения часто используются активные методы и, в частности, метод литературного творчества.   В последнее время литературное творчество рассматривается как метод изучения произведения [6, 868].  Метод литературного творчества способствует одновременно и глубокому освоению изучаемой темы, ипроявлению творческих способностеймладших школьников.

References

1. Voyushina, M.P. Metodika obucheniya literature v nachal´noy shkole/ M.P.Voyushina - M.: Izdatel´skiy tsentr "Akademiya", 2010.-288 s.

2. Vygotskiy, L.S. Voobrazhenie i tvorchestvo v detskom vozraste/L.S. Vygotskiy - M., 1991.-93 s.

3. Grigor´eva, M.N. Uchimsya sochinyat´ zagadki/M.N. Grigor´eva //Nachal´naya shkola 2005-№3- 128 s.

4. Kubasova, O.V. Literaturnoe chtenie: lyubimye stranitsy: uchebnik dlya 1-3 klassa obshcheobrazovatel´nykh uchrezhdeniy. /O.V. Kubasova. - Smolensk: Assotsiatsiya XXI vek, 2008

5. Ryzhkova, T.V. Teoreticheskie osnovy i tekhnologii nachal´nogo literaturnogo obrazovaniya/ T.V. Ryzhkova -M., 2007.- 416 s.

6. Slon´, O.V. Metod literaturnogo tvorchestva kak sposob izucheniya literaturnogo proizvedeniya v nachal´noy shkole / O.V. Slon´ Fundamental´nye issledovaniya, Moskva, 2014, №9 (4), S. 868-872


Login or Create
* Forgot password?