THE DREAM MUSEUM OF EDUCATION, OR THE «GOLDEN STANDARD» OF OPEN EDUCATION
Abstract and keywords
Abstract (English):
The article describes a modern Museum of Education, as it should be. Dynamic museum space potential and characteristics are presented in view of the current stage in informatics advancement in the society. Exhibition arrangement methods and approaches are discussed.

Keywords:
open education, gamifi cation, museum pedagogies, interactive technology, educational areas, professional orientation, logistics.
Text

Смысл работы современного музея образования — сохранять и оберегать образование. Но поскольку образование — живой аспект культуры общества, оно может сохраниться, лишь находясь в непрерывном движении. Постоянно делясь и заимствуя, поглощая лучшее и отторгая неактуальное, обмениваясь с другими пластами жизни, общества и культурами других народов, образование всегда будет иметь живую форму.

На современном этапе развития информационного общества экспозиция музея образования, на наш взгляд, способна жить самостоятельно благодаря интерактивным экспонатам и маршрутам, при этом музей должен быть рассчитан как на индивидуальных посетителей, так и на группы/классы. Экспозиция и ряд экспонатов (активностей) в залах в некоторых случаях должны предъявляться посетителю с разных сторон, чтобы при повторных посещениях  он открывал для себя что-то новое.

References

1. Professional standard teacher (teaching activities in preschool, primary general, basic general, secondary general education) (tutor, teacher) Approved by order of the Ministry of Labor and Social Protection of the Russian Federation dated October 18, 2013 N 544n. (in Russian)

2. The federal state educational standard of primary education. Order of the Ministry of Education on October 6, 2009 №373. Available at: http://standart.edu.ru/attachment.aspx?id=321

3. The federal state educational standard of general education. Order of the Ministry of Education on December 17, 2010 №1897. Available at: http://standart.edu.ru/attachment.aspx?id=370

Login or Create
* Forgot password?